Pilates – rozciągnij i wzmocnij mięśnie

Pilates – rozciągnij i wzmocnij mięśnie

Pilates to zestaw ćwiczeń, które mają na celu rozciągnięcie i wzmocnienie mięśni szkieletu, co w konsekwencji wzmacnia cały organizm. Jedną z głównych korzyści płynących z wykonywania tych ćwiczeń jest złagodzenie bólu pleców. Pilates Gdynia gwarantuje Ci bezpieczeństwo podczas wykonywania ćwiczeń pod okiem instruktora.

Metoda ćwiczeń Pilatesa została stworzona przez Josepha H. Pilatesa, który cierpiał na silny przewlekły ból pleców po tym, jak został ranny podczas I wojny światowej. Kilka lat później zaczął studiować wschodnie praktyki filozoficzne, które pomogły mu kontrolować gniew i rozwiązać problemy fizyczne. Połączył tę nową wiedzę z tym, czego nauczył się z pomocą przyjaciela kulturysty i udał się do opracowania systemu, który stał się powszechnie znany jako „Pilates”.

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić przed rozpoczęciem jakiejkolwiek formy ćwiczeń jest poznanie swoich ograniczeń. Należy najpierw sprawdzić z lekarzem lub asystentem lekarza, czy jesteś fizycznie w stanie podjąć tego typu reżimu treningu bez powodowania szkody dla Twojego ciała. Ponadto, należy znać swój typ ciała i ogólny stan zdrowia przed rozpoczęciem tego programu. Jest to spowodowane tym, że metoda Pilatesa pomaga każdej osobie w osiągnięciu konkretnych celów, więc lepiej jest wziąć te czynniki pod uwagę.

Ćwiczenia Pilatesa podzielone są na pięć różnych grup, a mianowicie: ćwiczenia na macie dla początkujących, ćwiczenia średnio zaawansowane na macie, ćwiczenia zaawansowane na macie, ćwiczenia na krześle oraz ćwiczenia przeciwwskazane lub ograniczone, które zazwyczaj wykonuje się z fizjoterapeutą lub ortopedą.

Ćwiczenia Pilates może wykonywać każdy, niezależnie od poziomu sprawności fizycznej. Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie ćwiczenia Pilates są odpowiednie dla potrzeb każdej osoby. Jeśli masz wcześniej istniejące warunki zdrowotne lub kontuzję, skonsultuj się najpierw z lekarzem, aby dowiedzieć się, które ćwiczenie Pilates jest najlepszy dla Twojego typu ciała i ograniczeń. Specjalistyczny sprzęt do pilatesu nie jest wymagany, jeśli tylko dysponujesz odpowiednią przestrzenią i matą do leżenia. Ćwiczenia Pilatesa można wykonywać praktycznie wszędzie, zarówno w domu, jak i w miejscu z dużą przestrzenią do ruchu.

Około pięciu milionów ludzi w Stanach Zjednoczonych regularnie ćwiczy pilates. Jeśli chcesz poprawić swoją siłę i elastyczność i w sumie poczuć się lepiej, to ten program ćwiczeń może być dla Ciebie odpowiedni. Wiele osób twierdzi, że po regularnym wykonywaniu tych ćwiczeń odczuli ulgę w problemach z kręgosłupem.

Pilates pomaga zwiększyć siłę rdzenia ciała, wzmocnić każdy mięsień ciała, zbudować dobrą postawę, zredukować stres, poprawić kondycję układu krążenia, spalić kalorie (nawet w pozycji leżącej). Pilates Gdynia? Tylko w Fenix Training. To gwarancja sukcesu i zdrowia bez kompromisów.